site içi arama

6 Nisan 2016 Çarşamba

Hasan Ali Yücel Anlatıyor

Kurtulus kavramı için Atatürk'ün önünde geçen bir olayı, aziz bir hatıra olarak burada
anlatmak istiyorum:

Bir gece, Ulu Önder, sofrasındaki arkadaslardan sormustu:

-"Türk milleti, ne zaman kendini kurtulmus sayabilir?"

Hazır olanlar, birer birer düsüncelerini cevap olarak kendisine söylüyorlardı. Sonlarda sıra
bana gelmisti:

-"Pasam, Türk milleti ne zaman kurtarıcı arama ihtiyacını duymayacak hale gelirse o zaman
kurtulmus olur."

Seklindeki fikrimi özetlemistim. Böyle demistim ama, dedikten sonra da türlü yorumlara
alınabilecek böyle bir sözü söylemekten korkmustum.

Atatürk:
-"Hepiniz, enteresan fikirler söylediniz. Fakat (beni göstererek) bu çocugun ileri attıgı,
üstünde bizi derin derin düsündürmeye deger bir fikirdir."
Diyerek hem müsamahasının, hem genis anlayısının unutulmaz bir yeni delilini vermisti.


Hasan Ali Yücel
Kaynak: Hürriyet Gene Hürriyet, Hasan Ali Yücel, Ankara, 1957 cilt:2 sayfa:894-895
Hasan Ali Yücel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder