site içi arama

7 Nisan 2016 Perşembe

Sıfır neye derler?

Atatürk, ülke içinde meshur inceleme gezilerine çıkmıstı. Bir gene, Kayseri’de yemek
sohbetine baslayınca, Hasan Ali Yücel’e1 sordu:

-“Bugün lisede sizin mantık kitabınızı karıstırırken ‘matematikte usul’ diye bir konu
gördüm… Demek siz matematikten de anlıyorsunuz?”
-‘Biraz Pasam…’

-‘Peki, söyleyin bana; Sıfır neye derler?’

Milli Egitim müfettisi Hasan Ali Yücel, sesini yumusatarak cevap verdi:
-‘Huzurunuzda bana!’ ”

1 Hasan Âli Yücel, (1897-1961), Ögretmen, Milli Egitim Bakanı, Köy Enstitüleri'nin
kurucusu. Tetkik Cemiyeti'nin (Türk Dil Kurumu) kurulmasıyla Hasan Âli Yücel etimoloji
kolu baskanlıgına getirildi.
2 Hilmi Yücebas, Atatürk’ten Nükteler, Fıkralar ve Hatıralar, 2. Baskı, Kültür Kitabevi,
İ stanbul 1973, s. 143

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder