site içi arama

8 Nisan 2016 Cuma

Atatürk’ün Bir Eri Takdir Etmesi

Gazi Mustafa Kemal Pasa ile ran Sahı Rıza Sah Pehlevi1 Balıkesir’de merasim kıtalarını
dolasıyorlardı. Her sınıftan bir bölük teftis ediliyordu; sıra benim makineli bölügüme gelmisti.
Daha önce askere ögretmistik. Acemi kelimesini kullanmayacaklar, bunun yerine yeni asker
diyeceklerdi. Çünkü acemi tabiri ranlılara hakaret olurmus.

Önde Sah hemen yanında Gazi, biraz arkada da ben bölügün yanından geçmege basladık ve
sonunda yeni satın alınan bir kır katırının önünde durduk. Er tekmile basladı:

-“Adım Mehmet oglu brahim, memleketim Ayvacık, hayvanın numarası 341, ısırmaz,
tepmez, adı...” Derhal aklına geldi. Hayvan yeni oldugu için erler ona acemi ismi vermislerdi.
Ere elimi gögsüme koyarak dikkat etmesini isaret ettim. Bana dogru baktı, biraz durdu ve
cevap verdi:

-“Adı... Yüzbasıdır, komutanım..." Sah farkına varmadı, yürüdü, büyük adam durdu.
Kulagıma:

-“Bu hayvanın gerçek ismi nedir?" dedi.
-“Acemi’dir, Pasam” dedim. brahim’e baktı, onu süzdü, yanagını oksadı ve emir verdi:
-“Bu çocuga bir ay izin verin. Yaverden yol harçlıgını alırsınız” dedi ve ayrıldı.


1 Rıza Sah Pehlevi, (1878–1944), 1925’ten 1941 yılına kadar ran’ın sahıydı. Kurdugu
Pehlevi rejimi Laik, Milliyetçi, Asker ruhlu ve anti-komünist bir rejimdi.
2 Niyazi Ahmet Banoglu, Nükte ve Fıkralarla Atatürk, Garanti Matbaası, stanbul 1967. s.
292-293
Kaynak: Atatürk ve Unutulmaz Anıları, Ahmet Gürel, Bülent Türker, Nisan 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder